Bodongi rinpotše

1990. aastal sai Tsering Damchoe palju ettekuulutusi, et on taaskehastumas üks bodongi laama – Sönam Gyaltsen. Kuna ta aga ei arvanud, et keegi teda usuks, ei rääkinud ta sellest kellelegi, olles kindel, et saab veel ettekuulutusi. 1991. aastal oli tal mitmeid selgeid nägemusi ning 1992. sai ta teada, et laama Sönam Gyaltseni tulevane isa on pärit Porongist ja ema Gungthangist (Zhongkhast). Siiski ei võtnud ta midagi ette, kuna ainult vanemate sünnikoha teadmisest ei piisanud laama taaskehastuse leidmiseks.

Sel ajal oli Karin Berger Šveitsist minemas Nepali kloostrisse. Tsering Damchoe andis talle kaasa kaks ümbrikku, mille ta pidi viima Popo Ngawangile, kõige vanemale mungale kloostris, ning teistele kloostri munkadele, et nad viiksid nende suhtes Bodong Chokley Namgyali ja dharmakaitsja Tashi Woebari kuju ees läbi divinatsiooni. Seejärel pidi Karin Berger tagasi tooma ümbriku, millele nad said positiivse vastuse ning hävitama selle, millele oli tulnud eitav vastus. Kloostris tehti nii, nagu ta oli palunud, ning see kinnitas talle, et Sönam Gyaltsen on tõepoolest taaskehastunud. Ent see polnud tema meelest ikka veel piisav, et uudist avalikuks teha.

Lõpuks sai Tsering Damchoe 18. septembril 1996. aastal selge nägemuse: ta nägi ühe mehe ja naise ees seismas poissi. Poiss väljendas tema vastu armastust ja kiindumust. Laps kallistas teda ning küsis: „Kas sa lähed ära, ilma et oleksid mind Sönam Gyaltseniks tunnistanud?“ Sel hetkel tundis Tsering, et oli lõpuks leidnud oma laama, keda oli otsinud. Ta oli nõnda rõõmus, et võttis poisi oma kätele ning hakkas rõõmust nutma. Kui ta silmad avas, nägi ta ka poisi taga seisvat meest ja naist – Bhu Dawat ja tema naist.

Selle nägemuse järgi leiti lõpuks üles laama Sönam Dampa Gyaltseni 7. veebruaril 1991. aastal sündinud taaskehastus Tenzin Thutop Jigdrel Rinpoche ning 1996. aastal kinnitas ka Tema Pühadus dalai-laama, et väike poiss on bodongi suure laama taaskehastus.

2000. aastal läks ta õppima Zongkar Choede kloostrisse, mis asub Lõuna-Indias. Tema õpetajaks sai Jampa Soepa ning ta sai ka juhiseid geše Pema Dorjeelt. Noor rinpotše on saanud ka Tema Pühaduselt dalai-laamalt ja paljudelt teistelt kõrgetelt tiibeti õpetajatelt õpetusi, pühitsusi ning ka suulisi ülekandeid.

24. oktoobril 2006. aastal ühines bodongi rinpotše Tema Pühaduse dalai-laama nõuandel Sera Mey kloostriga Lõuna-Indias, kus õpib siiani. Praegu on tal käsil seitsme aasta pikkune ületava tarkuse suutrate õppimise kursus.

Noore rinpotše eelmine kehastus laama Sönam Gyaltsen (1312–1375) oli väljapaistev õpetaja, kes oli palju aastaid sakja koolkonna eesotsas ning võttis enda kanda sellega seotud nii religioossed kui ka ilmalikud kohustused. Tema rohked arutlused ja vaimsed kirjutised on kokku võetud seitsekümne üheksasse köitesse. Geluki koolkonna alusepanija laama Tsongkhapagi sai temalt palju tantraõpetusi.